.

.

понеделник, 5 септември 2011 г.

ВЕЛИКДЕН

великден е любимият ми християнски празник.готвя се за него много преди да настъпи
заповядайте да го посрещнете заедно с моето семейство 


предварително съм измислила как и колко яйца ще боядисам ,всичко е минало пред очите ми





но никога не бях се хващала да меся козунаци,за мен това беше непосилна и трудоемка задача ,до тази година.......
ще питате какво стана тази година- моята майка ми подари машина за хляб ,една отдавнашна моя мечта
да ми е жива и здрава още дълги години
реших тази година да си омеся козунаци,речено- сторено,седнах и с дни се рових в сайтовете да си намеря подходяща рецепта и накрая преписах една и се захванах.
вече не помня от къде я преписах ,ще ме извини авторът и



КОЗУНАК


ПРОДУКТИ

150 мл прясно мляко,
2 яйца,
50 мл олио,
40 гр краве масло (разтопено)
150 гр захар
11-12 гр мая ( по рецепта е жива,но аз слагах едно пакетче и половина суха мая на д-р Йоткер)
450-500 гр брашно
лимонови кори,ванилия,канела,стафиди и всичко каквото ви се прииска 
ПРИГОТВЯНЕ

първо в контейнера се слага прясното мляко,после се прибавят разтопеното масло и олиото,яйцата леко се разбъркват (не разбиват) и се прибавят в сместа,после брашното,захарта,маята.....по рецепта
а аз слагах брашното най-накрая като наблюдавах топката тесто,която се образуваше и по нея се водех дали да добавям още брашно (толкова много постове бях прочело,че ми беше станало фикс идея )
след като машинката ми омесеше тестото го вадех и оплитах по интуиция ,слагах в тавичка и изпичах  
и ето стана първият и толкова дългоочакван от мен козунак 

бях толкова доволна от резултата ,че не се спрях ....
следващите бяха с канела и стафиди-страхотен аромат 



разточих една кора ,половината намазах с течен шоколад,а другата половина посипах с канела и стафиди,завих двете страни на руло докато стигнаха една до друга,разрязах по дължина но не до края,така ми се получиха 4 фитила,които оплетох на козунак,(надявам се да разбрахте нещо от обяснението) стана божествен,беше за подарък,така че бях 
толкова горда със себе си

направих и със сладко от къпини ....

и с течен шоколад....



от същото тесто си направих и кифлички




цялата седмица преди празника у дома миришеше на прясно изпечени козунаци,всички у дома бяха много доволни ,а и тези на които занесох за празника ....















а ето и двете ми дечица с двете си баби,майка ми и свекърва ми







надявам се да ВИ е било приятно

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...