.

.

понеделник, 20 август 2012 г.

Сгънатият тутманик на Маргото

Здравейте приятели!
Тази рецепта отдавна съм я набелязала и все ме сърбяха ръцете да я пробвам,но все нещо ми променяше плановете.
Първо ми се струваше доста трудно като изпълнение,после пък ми се виждаше много мазнината ;
Е сгрешила съм и за едното и за другото !
Рецептата я видях при Маргото ,а след това и на доста снимки в кулинарната група "Нашите вкусотийки"


Сгънат маслен тутманик


Продукти


за тестото


1 яйце + 1 белтък

3 с.л. кисело мляко

3 с.л. олио

1 с.л сол

1 с.л. захар

20 гр. жива мая

около 280-300 мл хладка вода

600 гр брашно



за плънката и за оформяне

1 п. краве масло (125 гр) а може и със свинска мас

250-300 гр сирене

100 мл олио

1 жълтък




Начин на приготвяне

Разтворете маята в хладката вода и омесете тесто от посочените продукти!Оставете го да втаса 1 час и разделете на 5 топки.Поставете ги в тавичка,в която сте разтопили около 80 гр масло и 80 мл олио




 А ето обясненията на Маргото.Ако ги следвате ще се насладите на вкуса на този апетитен тутманик 



Овъргаляйте ги в мазнината и ги оставете така около 15 минути, за да се поотпуснат.Вземете първата топка, разтеглете я само с ръцете си, а не с точилка.Топите постоянно ръцете в мазнината и разстилате на възможно най- тънък лист, та дори и да се скъса някъде.Наръсете с натрошено сирене и сгънете като плик/ ще се ориентирате за самото сгъване от снимката/.Вземате втората топка и с нея процедирате по същия начин.Върху нея поставяте първата / вече сгъната кора/ и сгъвате отново като тя остава вътре във втората.





Същата процедура се повтаря до петата топка.Ще получите една " бохча" , която трябва да поставите в намазана обилно с останалите 20 мл олио  тава.Разплеснете я добре и не се притеснявайте , ако се покаже част от сиренето- в това е красотата на тутманика като се изпече.




Разрежете месеницата на толкова парчета, на колкото пожелаете.Намажете с жълтък , който сте разбъркали с малко олио.Отгоре набучете на няколко места парченца масло/ останалото от пакетчето/. Оставете го да втаса около 30 минути.Изпечете тутманика в предварително загрята на 180 градуса фурна.


Печете докато получи хубав загар.

Надявам се да оцените рецептата по достойнство
Да ви е сладко





18 коментара:

  1. мммм,все още съм далеч....но един ден вече ще съм там за да ям от твоите ръчички златни,мила ми дъщеричке:)))))

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотен ти е тутманика,Миме!Много интересно оформление!Преди време Вероника имаше подобна баница,а Зиче я беше направила на тутманик,наистина стои ефектно,ще го опитам и аз!
    Прегръдки и много усмихнат ден ти пожелавам,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аа аз как съм изтървала на Вероника :(
      Да ти кажа май И един мъж беше правил този тутманик,но не си спомням кой беше,май Тошко ....(не помня фамилията,дано не греша)
      Благодаря ти мила!
      прегръдки и спорна седмица!

      Изтриване
  3. ММММ...Невероятен е тутманика Мимка! Толкова пухкав и привлекателен е.
    Ще направя и по твоята рецепта когато се оправя,че сега не мога нищо да приготвям.
    Целувки и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Здравче!
      За другият път ще знам ,малко ме затрудни дърпането на първите два листа,но не бях правила подобно нещо :)))
      прегръдки мила!

      Изтриване
  4. Много апетитен е станал! Чудесен!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасен тутманик, Миме! Направила си го много пухкав, предизвикателен и неустоим!

    Прегръдки, миличка и една прекрасна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Венетаааа!
      прегръдки и за теб!
      спорна и изпълнена с емоции седмица ти желая

      Изтриване
  6. Е, Марийче, ако ми падне само парченце за закуска от това чудо, денят ми ще е много усмихнат;)
    Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех Мъхчее,имаше едно парченце,което бях оставила за малкия,ако знаех щях да ти го пратя :)))
      Малкото ми диваненце е много капризно за яденето (но обича пържени яйца) хапна сутринта няколко хапки и не повтори,но при него с повечето неща е така!
      прекрасна седмица и прегръдки на малката гъбка :))

      Изтриване
  7. Леле, Мимче толкова вкусен тутманик не съм виждала!!! "Евала на майстора!" Не знам дали бих могла да го направя! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ох изчервих се !
      Мерси Катее!
      Не е толкова труден колкото изглежда,пак ще го направя ,защото много се хареса,но ще пробвам и друг вид нарязване!
      Прегръдки мила

      Изтриване
  8. Много примамливо изглежда тутманикът!
    Моята свекърва прави подобен и става страшно вкусен!

    ОтговорИзтриване
  9. Ау, невероятно изглежда! Ще го опитам - обезателно:)

    ОтговорИзтриване
  10. Мдаа,пробвай го!
    Лесен и вкусен!!!
    Честит празник и хубава вечер!!!

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...