.

.

петък, 21 юни 2013 г.

Френски сладолед


Обожавам домашни сладоледи!!!
Рецептата за поредният видях в Бг Мама


ФРЕНСКИ НУГА СЛАДОЛЕД





продукти


1 л. сладкарска сметана

4 яйца разделени на белтъци и жълтъци
8 с.л. захар
1 бурканче сладко от зелени смокини 
(аз си направих на бързо домашно сладко,но смокините вече бяха малко големички )



за крокана


2-3 с.л захар

ядки (бадеми,лешници ,орехи)
(аз използвах орехи за домашния крокан ,а отделно използвах и готов)


Разбива се добре охладената сметана до меки върхове.

4-те жълтъка се разбиват с 4 с.л захар (аз ги разбих на водна баня)
4-те белтъка също се разбиват с 4 с.л захар на сняг.
Плодовете от сладкото се нарязват ,а сиропа се оставя се сервирането на сладоледа!
Всички смеси се изсипват в голям съд и се разбъркват,
прибавят се нарязаните смокини,по желание може и от ядките!
Приготвя се крокан, 3 с.л захар се слагат в съд на котлона,когато захарта се карамелизира до златно се добавят ядките.Разбърква се и се изсипва върху предварително намаслена плоскост или фолио (аз използвах торбичка за печене,която намазах с масло)

След като крокана изстине се начуква на дребни парчета!

Разбитият сладолед се насипва в кутии,посипва се с крокан и се прибира във фризера.



След като сладоледа стегне,се разпределя в купички или чашки и се гарнира по желание с паченца смокини и се полива  със сиропа от сладкото 










Желая ви прекрасни почивни дни
ДА ВИ Е СЛАДКО




14 коментара:

  1. Мимеееееееее , разби ми сърцето с последните снимки ....пък и във ФБ налетях на тях ! Както е топло при нас ако ми падне една от кутиите ,които скри в хладилника цялата ще я излапам :)...! Не съм правила дом. сладолед , ама както го описваш вижда ми се лесно та може и да опитам !
    Хубав уикенд , мила ! Надявам се ти мина тъгата ....Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти много ,мила!
      Аз се запалих миналата година по домашните сладоледи!!!
      Тъгата....ами така е живота!Много разочарования и много радост!
      Прегръдки и хубави почивни дни

      Изтриване
    2. Направих го ,Миме :) ! Току-що го скрих във фризера и ще чакам с нетърпение да разбера каква съм я свършила :) ! Чао ! Прегръдка и хубав уикенд :* !

      Изтриване
    3. и аз ще чакам ,Ив!
      прегръдки и прекрасни почивни дни

      Изтриване
  2. Връщах се да прочета, но не видях това, за което Ванчето споменава. Каквото и да е, нека отмине бързо и безболезнено, Миме.
    А сладоледът наистина е върхът! Виждала съм в заведения нуга сладолед - в менютата, но още не съм опитвала. Страхотно изглежда! А да попитам - образуват ли се кристалчета вътре и ако не, разбъркваш ли го, докато се замразява?
    Благодаря предварително и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Гери!
      Едната купя я разбърках само веднъж,а другата въобще,имам и една кутия,която също не съм бъркала!
      Ние ядохме от двете купи ,но разлика няма,нямаше и кристалчета!
      Прегръдки

      Изтриване
  3. Оле, Мимка много го обичам! Твоят е станал страхотен, просто не мога да откажа, да знаеш!:) Подслади денят ми и освежи лятото, за което ти благодаря! Поздрави и много прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси миличка!
      Не ми остава много време за блога,а толкова ми липсва всичко!
      Взимай сладоледче колкото искаш,пак ще се прави :))
      спорна нова седмица мила!
      Прегръдки

      Изтриване
  4. И аз за първи път правих сладолед и ми хареса.Мимче, и твоят е чудесен-не било никак трудно.
    ПРЕГРЪДКИ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е трудно въобще,от както си правя сладолед купешкия хич не ми харесва :))
      Благодаря ти Живе!
      Хубава и слънчева седмица
      прегръдки

      Изтриване
  5. Въх,малееее!Жестоко е това,Миме!Обичам нуга,повече дори от сладоледа!Направила си го божествен!Успешна нова седмица с повече усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Росиииииии!
      Идеалното хапване за лятото :)))
      Спорна и хубава седмица
      прегръдки

      Изтриване
  6. Ох, че вкусно звучи! Тези дни съм решила и аз да правя сладолед, да видим от какво ще е :) Хубав ден, Миме :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ох ако мога да направя всичките сладоледи,които съм си отбелязала......ммм....
      Благодаря ти,Таня!
      прегръдки

      Изтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...