.

.

събота, 20 април 2013 г.

Баница с локум

Преди много време видях тази баница при Габи и съжалявам,че чак днес я направих!
Невероятно вкусна баница!
Мъжо каза,че по-вкусно нещо не е ял и я предпочита вече пред  баклавата :)  
  

баницата е много лесна и всеки любител на сиропирани сладкиши  трябва да я опита!!!




продукти

2 яйца
1/2 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1 бакпулвер
1 ч.ч. олио
3 с.л. кисело мляко
пакет фини кори за баница (ползвах "Фамилия")
2-3 кутии локум обикновен,може и цветен
(от мен кафяна лъжичка канела)


за сиропа

1 ч.ч. захар
3 ч.ч. вода
ванилия





Първо си приготвяте кексовата смес като разбиете яйцата и захарта до пухкав крем.Прибавяте 2/3 от олиото и киселото мляко като разбивате след всяко от тях.Пресявате брашното с бакпулвера и ги добавяте към яйчената смес (ако добавите канела слагате и нея).
Нарежете локума на малки парчета (всяко парче може да разделите на три)
реденето на баницата също не е трудно!
Първо слагате една кора,намазвате с олио и похлупвате с втора кора.Втората кора мажете с кексовата смес 



(може и повече,въпрос на вкус)
Нареждате парченцата локум по дължината на дългата страна на кората



Навивате на руло и редите като вита баница или в случая като мен - на дълго в тавата на фурната





продължавате докато ви свършат корите или локума,или ви остане 2-3 лъжици от кексовата смес,с която намазвате отгоре баницата.
Като за първи път не ми остана смес и за това разбих едно яйце и 3-4 с.л. прясно мляко и с тях я намазах.
Печете в предварително загрята на 180 градуса фурна  30-40 минути





Извадете баницта и я оставете хубаво да изстине,




през това време си направете сиропа като кипнете водата и захарта,не е нужно да се сгъстява!
Добавете ванилията и залейте студената баница с горещия сироп!




Ако ви се вижда малко кексовата смес може да увеличите дозата,но за мен е чудесна



15 коментара:

  1. Лесно ти е на теб щот си имаш локум , аз като си нямам ще се облизвам :) ! Имах 2 кутийки и днес ги превърнах в локумки , сега ще чакам да ми донесат ,ама чак през май :) ! До тогава ще се утешавам с твоите снимки ,Миме :) ...чудна баница , апетитни снимки !
    Хубава вечер ,мила ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,миличка!
      М да,хапнах си локумче днес :))
      а май е близко....
      прегръдки

      Изтриване
  2. Опитвала съм подобна баница, но без кексовата част и пак беше много вкусно. Помня, че ме мъчеше рязането на локума. Но си заслужава крайният резултат. Особено пък в твоя вариант изглежда чудесно.
    Хубава вечер, Миме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даваш ми идея да я пробвам и без сместа:))
      Благодаря ти ,Гери!
      Поздрави и прекрасна седмица

      Изтриване
  3. Чудесна баница за любителите на сиропираното!
    Приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Марийче, подозирам, че ако опитам и аз ще сменя баклавата с баница. Изглежда неустоимо!
    Желая ти хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте,мъжа ми днес каза,че тряббвало пак да направя :)) а сутринта хапнах последното парченце :)
      хубава нова седмица мила

      Изтриване
  5. Страхотна се е получила! Много е вкусна и лесна за направа. У нас всичко що е с локум се изява доста бързо. Напомни ми,че скоро не съм я правила.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей Нинче!
      И аз много обичам локумче и ще има скоро и козунак с локум,усещам !!!
      прекрасна седмица

      Изтриване
  6. Миме, моят Бонбон много обича баклава, и щом твоят предпочита тази, значи ще я направя и аз:) Страхотна е! Пожелавам ти прекрасна, цветна нова седмица, миличка! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. благодаря ти миличка!
      да нацелуваш малкия бонбон!
      прекрасна седмица ти желая
      прегръдки

      Изтриване
  7. Рецептата е много сполучлива.

    ОтговорИзтриване
  8. Аз локум ще намеря, листи за баница няма откъде да си купя

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...