.

.

петък, 1 юни 2012 г.

Лесна торта с кисело мляко

Здравейте приятели!
Тази рецепта е от пожълтелите листи на една от тетрадките ми!Вече не помня точно от къде съм я преписала,но в далечната 1996 г продавах вестници и преписвах всички рецепти,които ми харесваха.







Въпреки ,че са нарекли рецептата торта,на мен повече ми прилича на кекс с млечна глазура :)  ще ви напиша оригиналната рецепта а след това  ще споделя моите импровизации по тази рецепта!



Продукти

за блата:

4 яйца
15 с.л. (равни) захар
15 с.л. ( с лек връх) брашно
1 бакпулвер 


за глазура и декорация:
1 к. кисело мляко
плодове
(сметана по желание)




Начин на приготвяне


Разбивате съставките и слагате да се пече на 200 градуса.
Много бързо става готов,за това проверявайте с клечка докато излезе суха.
Още топъл заливате блата  с 1 кофичка кисело мляко,като разстилате равномерно

Изчаквате един час  и нареждате отгоре плодове,може да украсите със сметана




А сега да споделя как направих този сладкиш!

след като разбих съставките за блата ги разделих на две,като в едната част сложих какао и 50 мл прясно мляко а другата част я оставих бяла
и тъй като вчера Катето ми припомни много ефектно шарене на кекс ,просто не устоях на изкушението да го направя.


за да се постигне този ефект взимате първо от бялата смес и слагате 2 с.л в центъра на формата за печене,след това точно в центъра слагате 2 с.л от кафявата смес и продължавате да редувате двете смеси докато свършат

Докато се пече блата си разбих киселото мляко с няколко лъжици захар (въпрос на вкус) и течна есенция ванилия.
След като стана готов веднага го обърнах в чиния и го залях с млякото.След час наредих нарязани на тънко ягоди и прибрах в хладилник
 Получи се не много сладък,сочен и лек сладкиш




Да ви е сладко!
хубав ден!


22 коментара:

  1. Не много сладък,сочен и лек сладкиш е и моята любима формула,перфектен е!
    Никога не съм заливала топъл сладкиш с кисело мляко,трябва да опитам,изглежда страхотно,а с зебрешката шарка съвсем си го докарала идеален,браво,Миме!
    Прегръдки и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хаха това е любимата формула и на мъжо,аз съм по мнооого сладките и шоколадовите неща,но заради децата (и не само) пробвах и това изкушение!
      важното е че става бързо и вкусно
      прегръдки Роси

      Изтриване
  2. Честит празник, Миме! Поздрави децата! Желая им весело и безгрижно детство! Заливка с кисело мляко, като че ли не съм правила...Но звучи много обещаващо, особено твоя вариант, със захарта. А зебрата ти е страхотна, значи и с по две с.л. ставало:):):). Ще го направя и с две лъжици:). Дано накрая я догодя тази зебра:):):). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате почти до края на сместа го правих с по 2 лъжици,а накрая на око :))
      всъщност зависи и от големината на формата и от големината на лъжиците,миналата година правих едни блатове за торта с този ефект,но въобще не беше ясно изразена шарката
      http://kitchen-miriams28.blogspot.com/2011/03/blog-post_31.html#links
      прегръдки мила и целувки на малкия

      Изтриване
  3. Сладиша е чуден и с тая зебрешка :) шарка както казва Роси е много красив ! Не сън правила такъв ,но ще опитам ....хареса ми рецептата ти ,Мими !
    Чао и лека петъчна вечер !

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник на дечицата ти Миме!
    Направила си две в едно,зебрата и тортата.
    Много хубаво и интересно се е получила тортичката.
    Дано децата да са щастливи от почерпката.
    Прегръщам те мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Здравче !
      това беше и целта 2 в 1 :)))
      но следващият път ще пробвам оригиналната рецепта (но пак ще си сложа захар в млякото )
      прегръдки мила и хубава вечер

      Изтриване
  5. Чудесна! Честит празник!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси Траяна!
      Честит празник и на твоето семейство
      хубава вечер

      Изтриване
  6. Чудесна си я направила, Миме :)
    Честит празник на децата и на детското в теб!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честит празник и на всички деца около теб Дани!
      хубава вечер и слънчев уикенд

      Изтриване
  7. Честит празник на децата и на мама и тате!
    Много ефектен сладкиш сте си имали за празника Миме!
    То така е и редно.Нещо красиво,нещо сладко и да става за мъничета!
    Хубава вечер и приятни събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря мила!
      Честит да е и за вас!
      приятна вечер и прекрасни почивни дни

      Изтриване
  8. страхотно изглежда ше го пробвам и аз , но да питам сместа сама ли си отива на мястото , като слагаме 2 с.л смес или има някакъв трик за това ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ами последователно слагаш от двете смеси,а трика е да слагаш точно в центъра на предната смес ,лесно е,като почнеш му хващах цаката :))
      поздрави и хубава вечер

      Изтриване
  9. Миме, много вкусен сладкиш. Красив, сочен и не много сладък е оптималното , което аз винаги се опитвам да постигна. :)

    По отношение на това, което си ми писала, не намирам профила ти във Facebook, другото което можем да направим, е, да ми оставиш коментар към която и да е от публикациите ми и отгоре ми напиши, че е лично съобщение, а не коментар и аз няма да я пусна към коментарите, а ще си остане само при мен като съобщение или ти ми пиши ако ти ме намериш във Facebook.
    Всъщност Facebook е за предпочитане, защото ще мога да ти отговоря на лични.

    Прегръдки и приятни почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ето ми профила https://www.facebook.com/mariqkaludova
      а мейла ми е mesalina74@gmail.com или miriams28@abv.bg
      прегръдки и хубава вечер мила

      Изтриване
  10. Супер идея :) Ще изпробвам непременно !:) Хубава неделя от мен !

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесно изглежда и много апетитно:)

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...