.

.

вторник, 21 февруари 2012 г.

Казанлъшки понички и ухание на пролет

Обожавам понички,винаги лятото на морето карам мъжо всяка вечер да си взимаме,и тук правят,но не са хубави,правят ги тиклави,ужас .....
още като ги видях в блога на Зи4е  тези понички ми грабнаха погледа,всъщност в нейният блог има много лесни,бързи,вкусни и достъпни рецепти,правих и марудниците и се одобриха от всички у дома а ето и рецептата,направете ги и няма да сгрешите 






Казанлъшки понички


продукти


2 яйца
2 с.л. олио
3 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. захар (внимавайте,аз като преписвах тук ми е прекъснал химикала и сложих чаша и половина захар )

1 ч.ч. кисело мляко
1 пакетче бакпулвер
1/2 ч.л. сода за хляб
1 ванилия

олио за пържене





приготвяне


копирам рецептата направо от Зи4е


 Брашното се пресява заедно с бакпулвера в купа;
* Яйцата се разбиват със захарта, след което се добавя киселото мляко в което е разтворена (шупнала) содата за хляб и олиото и се разбива до хомогенизиране. Ароматизира се с ванилия;
* Яйчната смес се прибавя към брашното и се замесва меко, еластично тесто;
* Полученото тесто се разделя на две топки, така се работи по-лесно, и се разточва върху набрашнен плот на кора тънка около 0,5 см;
* Със стъклена чаша с по-голям отвор и друга с по-малък (аз използвам пластмасова тапа от вино) се изрязват кръгове в средата на които се изрязват по-малки отвори;
* Пържат се в обилно количество олио (поне 2 пръста) както получените пръстени, така и малките кръгчета. Когато изплуват в олиото се обръщат. Обръщам поничките с дървени щипки без да ги пробождам;
* При ваденето се изтръскват от мазнината и се подреждат в две купи – в едната са изпържените пръстени (това са класическите казанлъшки понички), а в другата – изпържените кръгчета, които при пърженето се издуват като балончета.





аз направих и няколко изрязани с формички
станаха страхотни и тъй като от недоглеждане сложих повече захар,то и ги поднесох без сладко или солено 


малкия ги разнасяше от стая в стая и си гризкаше 
пробвах си новия апарат,още не съм свикнала с настройките но съм доволна от резултата






ДА ВИ Е СЛАДКО


днес времето беше чудесно,излязохме с двете съкровища и сякаш градът се е събудил от сън,имаше нацъфтяли кокичета 


а домашните любимци








 и уличните котета се препичаха на слънце 


дано слънчицето се задържи и да му се любуваме на воля


а ето и моите слънца 


надявам се да не ви е доскучало 
хубава вечер и приятни сънища приятели 

13 коментара:

  1. Мириам,
    много апетитни понички, да си призная сигурно от 10 години не съм яла такива и сега като ги видях така ми се прииска да имам една наоколо;)
    И за кокиченцата ти завидях- тук снегът е все оше над коленете ми и няма и помен от тях. Надявам се скоро да ги видя;)
    Поздрави на теб и слънцата ти;)

    ОтговорИзтриване
  2. Мъхче благодаря мила
    днес специално ходих на гости на бабата на съпруга ми ,за да видя кокиченцата,защото деня ми беше доста труден и исках да си оправя настроението
    а поничките на Зиче са чудни,благодаря и много за рецептата
    прегръдки мила и спокойни сънища

    ОтговорИзтриване
  3. Тези понички са си класика! Твоите изглеждат много по-добре от тези по панаирите, а съм сигурна, че са и по-вкусни :) Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  4. Ама къде ви е снега?:) Ние тук сме си още затрупани:). Надявам се скоро и нашите кокиченца да се покажат. Направила си прекрасни снимки! Надявам се настроението ти вече да е чудесно, защото ти определено направи нашето такова! А поничките са наистина много вкусни, не съм правила домашни казанлъшки, само донъти. Благодаря ти за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  5. Миме, много са ти хубави поничките! Справила си се чудесно, поздравления! Май ще взема да опитам и аз, както писах и на Зиче, обичам да преяждам с тях :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кандиии,снега се стопи отдавна,то и нямаше много де :) но днес има гадна студена мъгла :(
    настроението днес е по-добре,да се надяваме ,че нещата ми ще се наредят
    мерси много за пожеланията и хубав ден миличка

    ОтговорИзтриване
  7. Мария опитай мила,макар че обърках рецептата станаха чудни,пак ще правя,защото ги обожавам
    поздрави

    ОтговорИзтриване
  8. Марийче,чудесни понички-не се и съмнявам,щом рецептата е на Зиче.
    Кокичета-моите любими цветенца.Толкова да ги харесвам-още от детските ми години,когато носех букетчета на учителката ми.А и отмяна си имаш за гледане на детето.Какво да кажа аз с разлика от 1год и 4 месеца между децата ми.Ама здраве де е -вече са големи мъже....малко се отвлякох...но и котаните са големи сладури.
    Приятен ден-поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Живе мерси миличка
    и аз много харесвам кокиченцата,те носят новото,пролетта и много настроение
    за отмяната какво да ти кажа :)) ,пубертета е трудна работа :))
    хубав следобед и приятна вечер мила

    ОтговорИзтриване
  10. МИМКА, приказни са станали твоите понички по хубави от моите.
    Благодаря ти за доверието така хубаво ми става като видя някой ,че е направил рецепта от мен.Още повече се радвам когато е изпълнена по добре от моята:)
    Снимките ти са перфектни ,дечицата прекрасни ,да са ви живи и здрави!
    Прегръщам те и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. аа Зиче ,не са по-хубави,просто новия апарат ги прави хубави :))
    много харесвам рецептите ти,има толкова от раздела бързо,лесно и вкусно ,които съм си отметнала :))
    благодаря ти много за хубавите думи мила
    хубава вечер и на теб
    поздрави и прегръдки

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотни снимки.
    Нека твоите слънца да са винаги до теб и много да те радват.
    Поздрави

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...