.

.

петък, 30 септември 2011 г.

МУСАКА

това ястие май се прави по различен начин от всяка домакиня в зависимост от тавата и вкусовете
аз ще ви напиша как я направих  

 МУСАКА

продукти


1 кг кайма (имам познати,които имат месарски магазин и си взимам кайма с подправки,ако няма си слагам по долу описаните подправки)
1,500 кг картофи
1 домат
1 ч.л червен пипер
сол
черен пипер
малко чубрица
магданоз


за заливката

1 кофичка к.мляко
4 яйца
3 с.л. брашно
1/2 ч.л. сода за хляб


приготвяне  



първо си запържвам каймата,докато стане на "трохи"


прибавям подправките,червения пипер,домата нарязан на ситно (може и настърган) и нарязаните на кубчета картофки ,когато се позапържат малко ги прехвърлям в тава за печене

наливам половин чаша вода и слагам да се пече на 200-250 градуса

през това време си правя заливката
отделям белтъци от жълтъци 
разбърквам брашното,киселото мляко,жълтъците,огасената в няколко капки оцет сода и малко сол и към тях прибавям разбитите на сняг белтъци
когато мусаката е почти готова се залива и се връща да се доопече 

ДА ВИ Е СЛАДКО

10 коментара:

  1. Мимче,браво!В желанието си да пробваме нови рецепти,забравяме да пускаме такива за традиционни ястия!
    А с тези люти чушчици изглежда много апетитно:)
    Прегръдки за теб и малчо:)

    ОтговорИзтриване
  2. мерси мила
    мусаката е едно от любимите ми ястия
    а както сигурно си забелязала няма лук :)
    не съм забравила да го напиша,просто не ми е любим зеленчук и го ползвам рядко,което никой до сега от гостите ми не е забелязал
    даже свекърва ми не беше усетила
    прегръдки и за теб и слънчев и усмихнат ден

    ОтговорИзтриване
  3. Браво Мария, държиш на традицията! В интерес на истината аз тази заливка не я помня. Сигурно е класика в България, обаче нали като ми дойде музтата да се уча да готвя,не бях в България.
    Целувки на сладурчето, до теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Много обичам мусака :) Но някак все не ми се получава много, много ... Твоята рецепта звучи много добре! Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  5. Вкъщи всички обичат мусака и се старая да я правя по различен начин. Твоята звучи много вкусно.:-)))
    Сърдечни поздрави и усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Мими,мусака не съм правила не си спомням от кога,но вече ми се хапва.Още повече като гледам твоята,мила!И белтъците на сняг в заливката ме впечатлиха,аз за кекс рядко се наканвам да се постарая толкова,а ти дори и за мусаката,и мога само да те поздравя за търпението и желанието всичко да ти е на ниво!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. благодаря момичета
    елексирче ,така я правя отдавна мусаката,става по-пухкава заливката а не сбита
    а понякога и домат не слагам,изобщо у нас готвенето зависи от настроението хаха
    целувки и прегрудки на всички ВИ

    ОтговорИзтриване
  8. МИМЧЕ,много интересна заливка ,въпреки че съм дърта:))) не бях чувала за такава.Но човек се учи докато е жив.Наистина е станала страхотна.
    Поздравление миличка!

    ОтговорИзтриване
  9. зиче твоята похвала е като благословия :)
    благодаря ти много
    една голяма прегръдка имаш от мен

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...