.

.

сряда, 7 септември 2011 г.

Шахматна торта

Когато големият ми син беше на годинка,вече ходех на работа,нямахме възможност за много екстри,една от които беше изкарането на майчинството
за рождения му ден реших да направя торта,това,беше първата торта,която правех,и тъй като бяхме доста хора направих две.вече не помня с какъв крем съм ги правила,това беше през далечната 1996 година а рецептата беше записана от свекърва ми в един учителски бележник с рисунка как да се изрежат блатовете,за да се направи шахматния ефект 

а куриоза беше,че докато оправяхме масата за гостите кученцето на зълва ми (малка болонка бог да я прости) беше се качило на стола и беше успяло да оближе едната торта 

а ето и снимките от този рожден ден,не са качествени защото преснимах с телефона от снимката

същата торта реших да направя за третата месечинка на малкия ми син Денислав 
ето и рецептата 


ШАХМАТНА ТОРТА



Приготвят се два блата като всеки е от:
6яйца
1 1/2 ч.ч. захар
1 1/2 ч.ч брашно
1 бакпулвер
на жълтия блат се слагат 2 ванилии а на кафявия 2 с.л какао
Изпичат се блатовете и се разрязват на две с помощта на конец или нож( аз не ги разрязах ,получиха се два по-дебелички ( аз напоих със сироп от компот преди да сложа крема,иначе ми се струва че ще е сухо)
от всяка половина се изрязва с помощта на чиния и чаша 3 елемента
като се редуват кафяв с бял,а отгоре им се разменят местата върху белия-кафяв.
крема се слага както между блатовете,така и между ринговете
крем по желание.

аз направих крем от 750 мл течна сметана,2 кофички(малки) заквасена сметана и една ч.ч. захар,става лек и вкусен.
между блатовете наредих плодовете от компота.

2 коментара:

  1. Идея нямах как се прави шахматен блат.Благодаря,че сподели,било лесно.
    Тортата ти е разкошна!

    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. благодаря мила,рецептата я имам в тефтера от мнооого години :))
    и почти на всичките си торти използвам тези блатове само импровизирам с кремове,вкус и визия
    лека и усмихната седмица ти желая

    ОтговорИзтриване

Здравейте приятели.Благодаря,че се отбихте в моята кухня!
Надявам се да ви е било приятно!Ще се радвам ако споделите своето мнение за блога или рецептите,които предлагам !
Желая Ви приятни мигове и да ви е сладко!

Представена публикация

Розички с варен жълтък

Сред изобилието на коледни сладки някак неусетно се наредиха и тези розички! Лесни и вкусни,а рецептата е от една книжка от 1993 г! Ро...